Svjetski dan turizma (27. rujan) ove godine proslavljamo s temom „Turizam - povezivanje kultura“, s ciljem naglašavanja važnosti turizma u zbližavanju raznolikih kultura svijeta i promicanju globalnog razumijevanja kroz putovanja.
Hrvatska je ove godine bila među najuspješnijim turističkim zemljama na Mediteranu, s naglaskom na ponudi raznolikosti, ali i autohtonosti u okruženju svjetske konkurencije, ali smo istodobno postali i odredište bogate kulturne ponude, raznih festivala i zbivanja tijekom cijele godine, kojima svjedočimo bogatstvo naše tradicije i našim posjetiteljima pružamo jedinstveno i nezaboravno iskustvo.
Istodobno, bogatstvo raznolikosti kultura svijeta umnogome je, posebno tijekom ljetnih mjeseci, prisutno u Hrvatskoj, pa na taj način i sami širimo spoznaje o načinu života, običajima i svemu što nam donose naši gosti.
Turizam je tako označen i kao prigoda za zbližavanje, razumijevanje, ali i prihvaćanje raznolikosti – jer najzad, desetak milijuna naših gostiju, koji kroz godinu posjete Hrvatsku upoznaje se s materijalnom i nematerijalnom kulturom naše zemlje, a istodobno šire i prostore tolerancije i međusobnog razumijevanja.
Hrvatska može učiniti i ponuditi više, te nije slučajno što smo suradnjom Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i Europskog udruženja nacionalnih udruga putničkih agencija i turoperatora (ECTAA), proglašeni preporučenim odredištem za 2011./2012. godinu, što je ujedno i veliko priznanje našoj zemlji.
Ministarstvo turizma, od kraja prošle i posebno tijekom ove godine, naglašeno podupire turističku promociju Hrvatske preko gastronomije i vina, ali i raznolikih kulturnih atrakcija, te vrijedne prirodne i povijesne baštine, što je jedna od važnih naših prednosti.
Kulturna baština jest važan turistički resurs, a u nekim europskim zemljama upravo kulturni turizam ostvaruje više od polovice ukupnih prihoda od turizma.
Valja stoga podsjetiti kako je Hrvatska, s deset kulturnih dobara upisanih u UNESCO-ovu listu nematerijalne kulturne baštine, najzastupljenija na toj listi.
Kulturni turizam stoga je jedna od poluga za održavanje konkurentnosti Hrvatske u europskom okruženju, na dosegnutoj razini udjela na međunarodnom tržištu, prema kojem smo prešli udio od dva posto svih međunarodnih gostiju u Europi, što znači da je svaki 50. europski turist doputovao k nama.
Ministarstvo turizma podupire raznolike oblike turističke ponude poticajnim programima s ciljem stvaranja novih turističkih proizvoda, a posebno projekte koji u turističke svrhe koriste važnu i brojnu prirodnu i kulturnu baštinu, te su sve brojniji turistički programi i u kontinentalnom dijelu Hrvatske, te zaleđu u obalnom pojasu i unutrašnjosti otoka, što predstavlja važnu osnovicu za razvoj kulturnog turizma.
Izvor: http://www.mint.hr